Tiger of Sweden


























- ‹
- ›
Tiger of Sweden
Tiger of Sweden er svensk – naturligvis – og ble grunnlagt allerede i 1903 i Uddevalla av skredderne Markus Schwartzman og Hjalmar Nordström. Den gang var målet å produsere dresser, og dermed lokke de svenske menn fra skredderne og over til brandets butikk som allerede hadde ferdigsydde dresser som var klare til umiddelbar bruk. Merket er også blitt umådelig populært i Norge og mange norske menn og kvinner bruker plagg fra brandet for å sprite opp garderoben.
I dag er Tiger of Sweden eid av det danske konsernet IC Companys, og brandet kjennetegnes av minimalistisk, skandinavisk design. Foruten dresser er brandet i dag kjent for deres ready-to-wear kolleksjoner til både kvinner og menn, deres jeans-linjer og et stort utvalg av accessories, solbriller og sko. Du finner alt sammen her på siden hvor vi har samlet de beste plaggene, og sågar til gode priser. På vår Tiger of Sweden salgsside kan du nemlig finne de eksklusive styles til fantastiske priser.
Skandinavisk eleganse
Dressen er fremdeles den dag i dag en kjernekompetanse hos Tiger of Sweden. Det er med andre ord snakk om et brand som er synonymt med rene snitt og høy kvalitet. Brandet er nemlig klassisk, elegant, stilrent og moteriktig, noe som også må være grunnen til at det er elsket av uttallige moteinteresserte kvinner og menn.
Investerer du i en dress, ha du ikke bare en klassisk ’uniform’ som kan benyttes til enhver formell anledning, men du har også en blazer som kan brukes sammen med jeans og en halvt åpen skjorte for en mer hverdagslig look. Fordelen med å kjøpe en dress fra nettopp dette merket er at kvaliteten og passformen er upåklagelig. Vil du se flere dresser i varierende prisklasser, kan du ta en titt i vårt utvalg av dresser, hvor du finner dresser i uttallige andre brands.
Det er ikke bare til herrene Tiger of Sweden designet flott og stilfullt tøy. Også kvinner kan med fordel velge plagg fra brandet, være seg deres feminine kjoler og elegante frakker. Her finnes det med andre ord noe for enhver!


Politisk budskap på den internasjonale catwalken
I 2016 mikset Tiger of Swedens designer Andreas Gran mote og politikk i deres Spring/Summer 17-kolleksjon til herrer. Kolleksjonen bar i høy grad peg av etnisk inspirerte mønstre og modige snitt som halterneck-topper, korte blazere og t-skjorter i mesh. Det mest bemerkelsesverdige budskapet var dog funnet i panne- og svettearmbånd, som var prydet med teksten ’Thrid Culture Kids’. Teksten skal ses som en referanse til den yngre generasjonen som klarer å smelte sammen to forskjellige kulturer de har vokst opp i til en helt ny og tredje kultur.
Den hybride tankegangen og røde tråden var tydelig å finne i kolleksjonen hvor Gran i den grad eksperimenterte med sammensetningen av både klassiske items med ny cutting-edge fashion og streetwear. Dette vitner om et sterkt brand som på tross av sin elegante og klassiske bakgrunn tør å eksperimentere og skape nye tendenser i motebildet.
Digger du også Tiger of Sweden, så sjekk også ut: